Ostukorv
Kirjavara raamatupood




Otsing 


NB! Soovi korral iga ostuga kaasa kingitus! Vt Kingitused, tasuta kraam.




Teemad: Haridus, pedagoogikaKeel ja kirjandus

Õppekeelest erineva emakeelega õpilane koolis
Eesti ja teiste riikide koolide kogemus


„Õppekeelest erineva emakeelega õpilane koolis” on pehmekaaneline raamat. Raamatu seisukord: väga hästi säilinud eksemplar.

Õppekeelest erineva emakeelega õpilane koolis Eesti ja teiste riikide koolide kogemus kaanepilt – front cover

Hind: 34.94


Koostajad: Mai-Liis Palginõmm, Maie Soll.


Keeletoimetaja: Tiia Ristolainen.




„Õppekeelest erineva emakeelega õpilane koolis” – tutvustus


Eestis on aastasadade jooksul kõrvuti elanud erinevaid keeli emakeelena rääkivad inimesed, kuid meie klassiruum on etnilis-keeleliselt olnud siiski üsna homogeenne – erineva emakeelega õpilased on õppinud erinevates koolides või sulandunud üsna märkamatult õpilaskonda. Tänane situatsioon on oluliselt teistsugune. Igal uuel õppeaastal suureneb tasapisi selliste õpilaste arv, kelle emakeel erineb kooli õppekeelest ning kes ei ole eesti keelt ega eesti keeles mitte kunagi õppinud.

Need lapsed on meie koolides täna ja nad astuvad üle kooliukse ka tulevikus. Mõnedel koolidel on pikemaajalised kogemused: nad on otsinud ja katsetanud erinevaid lähenemisviise, rakendanud tugimeetmeid ja leidnud oma tee, kuid nende koolide kogemust üldistades võib öelda, et vaatamata teatud sarnasustele, on iga juhtum siiski eriline ja nõuab individuaalset lähenemist. Sellest põhimõttest tuleks lähtuda ka teiste kogemustest õppides. Mingi hea praktika lihtsalt ülevõtmine ei pruugi anda ootuspäraseid tulemusi, sest eeltingimused ja olemasolevad ressursid võivad erineda, samuti õpilaste vajadused. Täiendava toe vajadus sõltub võimekusest, kultuuritaustast, varasemast õpikogemusest ja paljudest muudest teguritest. Siiski on teiste kogemustest õppimine hea õpiviis, mis võimaldab erinevaid võimalusi lihtsamalt leida ja teiste poolt kogetud probleeme oma tegevuse kavandamisel arvesse võtta.

See kogumik on sündinud tänu nendele koolidele, kes oma esimesed sammud eesti keelest erineva emakeelega õppurite hariduse korraldamisel on juba seljataha jätnud ja täna end oluliselt kindlamana tunnevad. Kogumik ei oleks sündinud ilma Tallinna Lilleküla Gümnaasiumi, Tartu Kivilinna Gümnaasiumi ja mitmete teiste koolide, kes kogumikus ka äramärkimist leiavad, avatuse ja abita. Isiklik tänu oma kooli kogemuse edasiandmise eest headele kolleegidele Tallinna Lilleküla Gümnaasiumi õppealajuhataja Anu Luurele ja õpetaja Helje Pukile ning Tartu Kivilinna Gümnaasiumi õppealajuhataja Ülle Taltsile, õpetajatele Anneli Orgile ja Margit Huntile.



Raamatu „Õppekeelest erineva emakeelega õpilane koolis” sisukord

Raamatu „Õppekeelest erineva emakeelega õpilane koolis” sisukord on veel sisestamata või see puudub sootuks.


Raamatuga „Õppekeelest erineva emakeelega õpilane koolis” seonduvad märksõnad: mitmekultuuriline haridus, välisõpilased, teine keel, keeleoskus, keelekümblus, eesti keel, keelekeskkond, õpikeskkond, õppekorraldus, Eesti (riik)



Raamatu „Õppekeelest erineva emakeelega õpilane koolis” tehnilised andmed


„Õppekeelest erineva emakeelega õpilane koolis” on pehmekaaneline raamat, 104 lk; 21,0 × 29,7 cm; ↔ 0,7 cm; 286 g.


Raamat „Õppekeelest erineva emakeelega õpilane koolis” on Laos nr 1, saame postitada või kontorisse tuua samal või esimesel TÖÖPÄEVAL.


Raamatu „Õppekeelest erineva emakeelega õpilane koolis” ilmumisandmed: Tartu Ülikooli Narva Kolledž, 2011


ISBN/EAN: 9789985406823 (978-9985-4-0682-3)

Ostke raamat „Õppekeelest erineva emakeelega õpilane koolis” hinnaga 34.94



Soovitame lisaks väljaandele „Õppekeelest erineva emakeelega õpilane koolis” vaadata ka neid trükiseid:






© LOEME OÜ • Registrikood 16333152 • kirjavara(ätike)kirjavara(punkt)ee • +372 501 2125